Poradnik graficzny

czyli, jak możemy Ci pomóc w promowaniu firmy!

Po co mi nowa strona internetowa?

ilustracja artykułu o tworzeniu stron internetowych
Mamy już stronę internetową, a w niej informacje o nas, o naszej ofercie, dane do kontaktu, galerię zdjęć - taką odpowiedź często słyszę gdy zaczynam rozmowę z potencjalnym klientem. Ok, a czy przypadkiem Twój telefon nie milczy, zamówień masz coraz mniej, brakuje nawet zapytań od nowych klientów? Brzmi znajomo?
Wirtualna rzeczywistość zmienia się bardzo dynamicznie a strona musi za tymi zmianami podążać. Przyznaj się kiedy ostatnio aktualizowałeś treści na niej? Kiedy wymieniałeś zdjęcia w galerii? Oglądałeś jak wyświetla się na telefonie czy tablecie? Jeżeli nie pamiętasz kiedy to robiłeś to najwyższy czas na zmiany. W dzisiejszych czasach nie wystarczy tylko mieć stronę internetową. Strona internetowa to Twoja wizytówka i musisz o nią dbać. Trzeba ją aktualizować i zmieniać. Muszą na niej pojawiać się nowe, wartościowe treści.
Jak powinna więc wyglądać Twoja nowa strona internetowa?
Strona ma być skuteczna
Strona internetowa musi realizować konkretny cel, taki który można monitorować, mierzyć i analizować. Musisz się zastanowić co jest Twoim celem? Czy chodzi Ci o to, żeby klienci zapisywali się do newslettera, a może Twój cel to pobranie przez nich katalogu lub cennika? Celem może być również dokonanie zakupu, wysłanie e-maila lub wypełnienie formularza przez odwiedzającego Twoją witrynę.
Strona musi mieć wartościową treść
W internecie ludzie szukają rozwiązań swoich problemów. Podziel się więc swoją wiedzą w formie bezpłatnego poradnika, ciekawego artykułu, darmowego e-booka. Jeżeli na swojej stronie będziesz mieć takie materiały to jest duża szansa na to, że ktoś do Ciebie zajrzy i poleci Twoją stronę innym. Pamiętaj, wartościowe treści są promowane przez wyszukiwarki internetowe, na pewno byłoby Ci przyjemnie znaleźć się na wysokich miejscach w Google. W ten sposób zyskujesz szansę na zdobycie nowych klientów.
Strona powinna pomagać w dotarciu do klientów
Jak? Oto prosty przykład.
Stwórz serię artykułów aksperckich na tematy które dobrze znasz i udostępnij je klientom w zamian za podanie swojego adresu e-mail. Po co? Aby pozyskać dane kontaktowe potencjalnego klienta. Jeżeli ktoś zainteresował się tym, czym się dzielisz, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że zainteresuje go również Twoja oferta. Wyślij mu więc spersonalizowaną ofertę i pozostań z nim w kontakcie.
Stronę trzeba monitorować
Musisz wiedzieć czy Twoja strona dla Ciebie pracuje. Czy wiesz ile osób odwiedza dziennie Twoją stronę? Jak długo na niej przebywają? Jeżeli tego nie wiesz, to najwyższy czas aby zacząć zbierać takie dane, najpopularniejsze narzędzie do takiego zadania to Google Analytics. Analiza statystyk to ważny element służący poprawie skuteczności strony. Jeżeli np. dowiesz się z nich, że potencjalny klient opuszcza Twoją stronę po sekundzie to znaczy, że nie znalazł na niej nic ciekawego i raczej nieprędko na nią wróci.
Strona musi być funkcjonalna
Intuicyjne menu oraz widoczne dane kontaktowe to nie wszystko. Funkcjonalna strona musi być zrozumiała, oczywista i prosta w obsłudze dla każdego. Do tego prawidłowo wyświetlająca się na każdym urządzeniu z jakiego użytkownik może korzystać, czyli na komputerze, tablecie oraz smartfonie.
Zastanów się czy wszystkie przedstawione wymagania spełnia Twoja strona internetowa. Jeśli tak, to super - gratuluję! Jeśli jednak w któryś obszarach ma braki to najwyższy czas wziąć się do pracy.
Adam Frydko
Grudzień 2020

Powrót do spisu treści

Poradnik jest ciekawy?

Zaglądaj do niego regularnie!
Zapisz się na newsletter

O autorze

Adam Frydko autor artykułu
Jestem absolwentem Politechniki Śląskiej w Gliwicach, gdzie nauczyłem się projektowania i konstruowania inżynierskiego. Obecnie również projektuję oraz konstruuję... tyle, że w obszarze internetu. Od 2003 roku razem z Joanną prowadzę Pracownię Projektową Zygzak i chętnie będę dzielił się z Wami moimi spostrzeżeniami z codziennej pracy, może komuś się przydadzą;)

Masz pytania, chcesz się podzielić swoją opinią?
Zapraszam do kontaktu.
Adam Frydko
Pracownia Projektowa Zygzak
zygzak@pracowniazygzak.pl