Poradnik graficzny

czyli, jak możemy Ci pomóc w promowaniu firmy!

Personalizacja, czyli jak dobrze zaprezentować swoją firmę na kalendarzu.

ilustracja artykułu o personalizacji kalendarzy
Listkowe, biurkowe, plakatowe, trójdzielne, planszowe, książkowe – jest w czym wybierać. Sam kalendarz to jednak nie wszystko, aby mógł służyć do promocji firmy należy go odpowiednio spersonalizować. Możliwości znakowania kalendarzy jest wiele i myślę, że dobrze byłoby te najistotniejsze i najbardziej popularne przedstawić i po krótce omówić. Wskazać zalety i wady, możliwości i ograniczenia a także określić koszty jako istotny aspekt przy wyborze metody personalizacji. Dlatego postanowiłem napisać ten krótki przewodnik dzieląc go na akapity według rodzajów kalendarzy.
Kalendarze książkowe
Przede wszystkim okładka, od niej zaczynamy oglądanie, więc oprócz starannie dobranej oprawy musi się na niej znaleźć logo. Znak firmowy nanieść możemy trzema sposobami:
  • Pierwszy sposób to tłoczenie na gorąco przy pomocy wcześniej wykonanej matrycy mosiężnej. Efekt jest elegancki i trwały, pozostawia wyraźny wklęsły znak z delikatnym kontrastowym przebarwieniem materiału okładki. Szczególnie polecam ten rodzaj znakowania do okładek wykonanych z ekoskóry, zamszu, eko papieru NATURA i vivella (VIVO). Wykorzystywana w tej metodzie znakowania matryca jest wielokrotnego użytku, raz wykonana będzie służyć przez wiele lat.
  • Drugi sposób to grawerowanie laserowe. W tej metodzie nie musimy produkować matrycy, logo powstaje poprzez wypalenie cienkiej warstwy materiału okładki promieniem lasera. W naszej ofercie znajdziecie kalendarze książkowe oprawione specjalnymi materiałami pod ten rodzaj znakowania. Na szczególną uwagę zasługuje materiał VERONA, gdzie w miejscu obróbki laserowej pojawia się kolorowe wybarwienie (patrz str. 33 naszego katalogu). Metoda laserowa jest niezastąpiona, gdy chcemy np. umieścić na okładce kalendarza imię i nazwisko lub dodatkowe treści, aby personalizacja była pełna.
  • Nowością w naszej ofercie jest trzeci sposób znakowania okładki kalendarza książkowego, a mianowicie nadruk UV. Niewątpliwą zaletą tej metody jest możliwość wykonania trwałego nadruku każdego projektu graficznego w pełnym kolorze. Może to być napis, zdjęcie, ilustracja, czy oczywiście logo w pełnej kolorystyce. Do nadruków UV najlepiej nadają się kalendarze w oprawach gładkich, takich jak VIVO czy eko papier NATURA CLASSIC.
Okładkę mamy oznakowaną, więc czas na środek kalendarza. Tutaj przede wszystkim polecam wklejkę, czyli kartkę z reklamą i danymi teleadresowymi wklejoną z przodu kalendarza widoczną zaraz po jego otwarciu. Wklejkę projektujemy indywidualnie, a następnie drukujemy w pełnym kolorze na papierze kredowym błyszczącym lub matowym wg życzenia klienta. Użytkownik takiego kalendarza będzie miał zawsze pod ręką niezbędne informacje na temat Twojej firmy.
Kalendarze wieloplanszowe
Kalendarze wieloplanszowe klasyczne zbudowane są z dwunastu kart miesięcy i trzynastej karty okładkowej oraz kartonika usztywniającego, całość zaspiralowana jest od góry wraz z zawieszką metalową. Standardowo na takim kalendarzu wykonuje się nadruk reklamowy tylko na wydłużonej części tylnego kartonika tzw. stopce. Nadruk ten wykonuje się metodą sitodruku, czyli nakładaniu pojedynczych kolorów farby drukarskiej wg skali Pantone najczęściej w jednym bądź dwóch kolorach. Sitodrukiem możemy nadrukować logo, dane teleadresowe lub proste grafiki składające się z kilku podstawowych kolorów. Natomiast nie da się wykonać nadruku zdjęć, przejść tonalnych i pełnych kolorów. Ostateczna cena spersonalizowanego kalendarza klasycznego jest sumą ceny samego kalendarza oraz ceną nadruku zależną od ilości kolorów użytych do jego wykonania.
Ciekawą i chętnie ostatnio wybieraną alternatywą do wykonywania nadruków sitodrukowych na gotowych kalendarzach wieloplanszowych jest cyfrowy druk na żądanie. Kalendarze w wersji elektronicznej z przygotowanym „pustym” miejscem pod personalizację czekają na klienta i po złożeniu przez niego zamówienia są drukowane w dokładnie takim nakładzie jaki jest potrzebny. Niewątpliwą zaletą tej metody jest pełno kolorowy nadruk reklamowy na każdej stronie oraz ewentualnie również na okładce kalendarza. Pozbywamy się wszelkich ograniczeń nadruków sitodrukowych mogąc przygotować reklamę uwzględniając wszelkie życzenia kolorystyczne i zdjęciowe klienta. Uwzględniając cenę kalendarza drukowanego na życzenia wraz z jego personalizacją to wybór ten jest najbardziej korzystną opcją. Do dyspozycji na 2022 rok mamy aż 60 wzorów dostępnych w tej metodzie znakowania, można je obejrzeć w katalogu na stronach 79-137.
Kalendarze jedno i trójdzielne
Kalendarze te to jedne z najczęściej wybieranych jako nośnik reklamy. Wynika to z ich budowy, gdzie mamy możliwość wpływania na trzy główne elementy:
  • główkę, która może być wybrana z bogatej kolekcji w katalogu lub zaprojektowana indywidualnie wg życzenia klienta i wydrukowana w pełnym kolorze i uszlachetniona przez foliowanie błyszczące lub matowe,
  • stopkę, na której wykonywany jest nadruk reklamowy metodą pełno kolorowego druku UV, trwałego i estetycznego pozwalającego na pełne odwzorowanie palety barw,
  • kalendarium, przez ich wybór oraz ewentualnie przez umieszczenie pomiędzy nimi dodatkowych nadruków haseł reklamowych lub grafik.
Zastosowanie nadruków pełno kolorowych UV pozwala na znaczne ograniczenie kosztów personalizacji zwiększając jednocześnie estetykę oraz wzmacnia poziom przekazu reklamowego.
Kalendarze jednoplanszowe (plakatowe)
Kalendarz jednoplanszowy to listwowany plakat z zawieszką w formacie B1 (67x97 cm) lub A1 (61x86 cm) wydrukowany na papierze kredowym 170g i uszlachetniony lakierem UV błyszczącym. Wybierać można z bardzo dużej gamy dostępnych wzorów katalogowych, a do personalizacji przeznaczoną mamy przestrzeń w ich górnej części. Nadruk reklamowy na tych kalendarzach wykonywany jest metodą sitodruku więc należy pamiętać o ograniczeniach tej technologii opisanych we wcześniejszym akapicie. Kalendarze jednoplanszowe są najtańszym rodzajem kalendarza, a biorąc dodatkowo pod uwagę ich rozmiar na pewno jednymi z najlepszych nośników przekazu reklamowego.
Jeśli macie jakieś pytania lub wątpliwości to oczywiście zawsze służymy pomocą. Doradzamy w wyborze rodzaju i formatu kalendarza, tworzymy indywidualne kalendarium, dobieramy zdjęcia, kolorystykę, dodajemy logo, namiary firmowe. Chcesz mieć wyjątkowe i niepowtarzalne kalendarze? Nic prostszego – skontaktuj się ze mną 😊
Adam Frydko
Marzec 2021

Powrót do spisu treści

Poradnik jest ciekawy?

Zaglądaj do niego regularnie!
Zapisz się na newsletter

O autorze

Adam Frydko autor artykułu
Jestem absolwentem Politechniki Śląskiej w Gliwicach, gdzie nauczyłem się projektowania i konstruowania inżynierskiego. Obecnie również projektuję oraz konstruuję... tyle, że w obszarze internetu. Od 2003 roku razem z Joanną prowadzę Pracownię Projektową Zygzak i chętnie będę dzielił się z Wami moimi spostrzeżeniami z codziennej pracy, może komuś się przydadzą;)

Masz pytania, chcesz się podzielić swoją opinią?
Zapraszam do kontaktu.
Adam Frydko
Pracownia Projektowa Zygzak
zygzak@pracowniazygzak.pl