Poradnik graficzny

czyli, jak możemy Ci pomóc w promowaniu firmy!

Ludzie listy piszą, czyli email marketing w pigułce

ilustracja artykułu o email marketingu
Masz nowy towar w swoim sklepie, super promocję albo sezonową wyprzedaż, napisałeś poradnik, masz zupełnie wyjątkową usługę lub produkt. Chcesz o tym powiadomić cały świat. Piszesz post na Facebooka. Siedzisz i myślisz nad każdym słowem, starannie dobierasz zdjęcia i ilustracje. Zajmuje Ci to pół dnia. W końcu decydujesz się na opublikowanie posta… i nic się nie dzieje. Kilka polubień od pracowników firmy, może ktoś z rodziny albo jakiś życzliwy klient. Tyle. Twój post zginął w milionie innych podobnych wiadomości. Żył parę chwil, a ty zmarnowałeś dużo czasu, żeby go przygotować…
Ale może być inaczej. Wyobraź sobie, że piszesz maila ze swoją nową ofertą. Następnie wysyłasz go do wszystkich swoich klientów oraz osób zainteresowanych. Twój list dociera do wszystkich tych, na których Ci zależy. Teraz tylko czekasz na zapytania, zamówienia i oczywiście na sprzedaż. Prawda, że brzmi to pięknie? Tak właśnie działa email marketing.
No dobra, ale jeżeli jesteś na początku swojej przygody z email marketingiem to nie masz do kogo wysyłać maili. Zgadza się, ale pamiętaj, że każdy był kiedyś w tym miejscu. Trzeba po prostu zacząć od początku. Pisz i udostępniaj ciekawe treści na swojej stronie www. Ktoś trafi na Twojego bloga. Przejrzy Twoje artykuły. Jeśli poczuje, że są to dla niego przydatne, interesujące wiadomości to zechce być na bieżąco z Twoimi wpisami. Zapisze się na Twój newsletter. Dzięki temu zawsze będzie powiadamiany o nowym wpisie, a ty zyskasz potencjalnego klienta. W ten sposób stworzysz listę osób, do których będziesz cyklicznie pisał i powiadamiał ich o swojej ofercie. Jak widać email marketing to idealne rozwiązanie dla wszystkich, którzy szukają sposobu na rozwinięcie swojej działalności w Internecie.
Dla tych, którzy jeszcze nie są przekonani poniżej kilka dobrych powodów, dla których powinieneś włączyć email marketing do swoich działań biznesowych.
Email marketing jest skuteczny
Na pewno zdarzyło Ci się już kiedyś trafić na ciekawą stronę i zapisać się do newslettera. Otrzymywałeś wiadomości, zaznajamiałeś się z tematem, aż w końcu coś kupiłeś. Dokładnie tak to działa. Email marketing zamienia potencjalnych klientów w prawdziwych klientów. Zobacz jakie to proste. Wysyłasz maile ze swoją wiadomością do konkretnych osób, których zaciekawiła Twoja oferta, i które same zapisały się na Twój newsletter. Wiesz dokładnie do ilu osób docierają Twoje treści, kto otwiera list, kto kliknął w link, kto odpowiedział. Nie jesteś uzależniony od mediów społecznościowych i działających tam algorytmów. Nie musisz wykupywać reklamy by Twoja oferta do kogoś dotarła. Jesteś po prostu skuteczny.
Personalizacja w każdym mailu
Przejrzyj swoją skrzynkę pocztową, ile jest wiadomości zaczynających się od Twojego imienia? Pewnie sporo. Dlaczego tak się dzieje? To proste, takie wiadomości są chętniej czytane. Wydaje się nam, że ktoś pisze bezpośrednio do nas. Ty też tak możesz. W email marketingu można wykorzystać technologie personalizacji. Możesz pisać do konkretnej osoby umieszczając w nagłówku jej imię. Mając więcej danych swoich klientów możesz ukierunkować treści do konkretnych osób np. pisząc tylko do tych, którzy mają psa lub kota, albo do tych, którzy już coś u Ciebie kupili! Możesz w takim przypadku wysłać dodatkowy mail tylko do wybranych osób z listy z dodatkowym rabatem albo ekskluzywną ofertą. Jak widzisz personalizacja to klucz do spełniania oczekiwań konsumentów i zwiększenia ich zaangażowania.
Dłuższe życie email marketingu
Otrzymałeś kiedyś maila i nie wywaliłeś go do kosza, bo pomyślałeś, że może Ci się jeszcze przyda? Nie tylko Ty tak robisz, Twoi klienci również. Filtrują otrzymane maile i te wartościowe zostawiają. Zobacz, jak to działa: wysyłasz swój newsletter prosto do skrzynki subskrybenta. Klient może przeczytać Twoją wiadomość od razu, może również zachować ją „na potem”. W ten sposób Twój list znacznie zwiększa swoją "żywotność" w porównaniu do postów w mediach społecznościowych. Leży w skrzynce pocztowej, a klient może do niego wrócić w każdej chwili. Szczególnie istotne jest to w przypadku, kiedy publikujesz treści eksperckie, porady, które mogą być wykorzystane przez klienta w przyszłości.
Prosto do celu
Dostajesz maila z wiadomością, że tylko dziś w Twoim ulubionym sklepie jest niższa cena. Co robisz? Klikasz, żeby dowiedzieć się więcej. Tak samo zrobią Twoi klienci, gdy dostaną podobny list od Ciebie. Dzięki email marketingowi kierujesz ruch prosto do Twojej witryny i napędzasz sprzedaż. Okazuje się, że e-maile bezpośrednio związane z zakupem produktów generują osiem razy więcej otwarć i kliknięć oraz sześć razy więcej przychodów niż inne rodzaje wiadomości e-mail. Jest to również wysoce mierzalne, możesz szczegółowo śledzić wskaźniki otwarć. Nie musisz już zgadywać.
Responsywność
Otwierasz wiadomości na komórce, na tablecie, na komputerze i wszędzie wyglądają tak samo dobrze. Coraz więcej konsumentów robi zakupy na smartfonach i tabletach. Dlatego przygotowane przez Ciebie newslettery muszą być responsywne, czyli muszą działać dobrze zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i stacjonarnych. Po co tracić niepotrzebnie klientów.
Podsumowanie
Po dzisiejszym artykule widzisz, że email marketing by Ci się przydał. Chcesz zacząć, ale nie wiesz jak? Napisz e-maila. Pomogę wdrożyć to rozwiązanie, które sprawdza się u nas.
Joanna Frydko
Kwiecień 2022

Powrót do spisu treści

Poradnik jest ciekawy?

Zaglądaj do niego regularnie!
Zapisz się na newsletter

O autorce

Joanna Frydko autorka artykułu
Z wykształcenia jestem projektantem komunikacji wizualnej. Od uzyskania dyplomu Akademi Sztuk Pięknych w Krakowie zajmuję się projektowaniem graficznym. Biegle posługuję się narzędziami cyfrowymi oraz technikami tradycyjnymi takimi jak ołówek czy akwarela.

Masz pytania, chcesz się podzielić swoją opinią?
Zapraszam do kontaktu.
Joanna Frydko
Pracownia Projektowa Zygzak
jfrydko@pracowniazygzak.pl